Здоров’язберігаючі технології в режимі групи продовженого дня


Мета ЗТ: забезпечити вихованцям можливість збереження здоров’я за період навчання в освітніх закладах, сформувати у нього необхідні знання, уміння та навички щодо здорового образу життя, навчити використовувати отримані знання у повсякденному житті.
Створення сприятливих умов для безболісної адаптації дітей до систематичного шкільного навчання, зняття статичного напруження при одночасному виконанні навчальних програм з усіх предметів забезпечується при складанні розкладу уроків. Необхідно враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом  дня, тижня з урахуванням психофізіологічних та фізичних можливостей учнів.
 Здоровя зберігаючої складові в режимі групи продовженого дня здійснюється через:
·        фізкультхвилинки, рухливі ігри, фізкультпаузи (оздоровчу рухливу діяльність);
·        контроль та самоконтроль за правильною поставою під час письма, читання, виконання практичних робіт;
·        використання вправ щодо профілактики сколіозу,
·        запобіганню гіподинамії; виконання дихальних вправ;
·        прогулянки на свіжому повітрі, закалювання ;
·        сон, масаж, гімнастика;
·        виконання гімнастики для очей.
Впровадження здоров'язберігаючих технологій потребує від вихователя, по-першу, не допустити перевантаження учнів, визначаючи оптимальний обсяг навчальної інформації, методи та засоби її надання, враховувати інтелектуальні та фізіологічні особливості учнів. Плануючи режим групи продовженого дня  слід включати такі види роботи, які можуть сприяти зниженню втоми.
Здоров'язберігаючі технології передбачають :
·                        зміну видів діяльності, чергування інтелектуальної , емоційної, рухової діяльності;
·                        групові, парні форм роботи, які сприяють підвищенню рухової активності , вчать вмінню поважати думки інших, висловлювати власні, створюють ситуацію успіху та покращують психоемоційний стан учня;
·                        проведення ігор та ігрових ситуацій, виховних заходів, лекцій, театралізованих вистав, зустрічей з цікавими людьми, відвідування музеїв, виставок, бібліотек.

Кожного дня необхідно проводити фізкультурні хвилинки, хвилинки емоційного розвантаження, релаксаційні вправи, вправи на дихання, на покращення зору та настрою, обов’язковими є прогулянки на свіжому повітрі, рухливі ігри, для першокласників сон 

Немає коментарів:

Дописати коментар