Цікаві прислів’я та приказки про здоров’я

 Прислів’я та приказки про здоров’я 
Прислів’я – короткий народний вислів з повчальним змістом, наприклад: не копай іншому ями, бо сам у неї впадеш; брехнею світ пройдеш, а назад не вернешся; лінивий двічі робить, скупий двічі платить. Являє собою самостійну, повністю закінчену фразу, істину. У прислів’ї, що складається всього з одного речення, звучить і повчання, і підказка, і рада, яка дозволяє прийняти правильне рішення.
Приказка – влучний (часто римований) вислів, але без властивого прислів’ю повчального змісту, приміром: шукай вітра в полі; де не ступить, там золоті верби ростуть. Приказки роблять більш багатою і емоційною нашу повсякденну мову, їй властива синтаксична незавершеність.

Прислів’я та приказки про здоров’я

Без здоров’я немає щастя.
Хворієш – лікуйся, а здоровий – бережися.
Аби зуби, а хліб буде.
Той здоров’я не цінить, хто хворим не був.
Здоров будеш, все здобудеш.
Чиста вода для хвороби біда.
Хворий від могили біжить, а здоровий в могилу поспішає.
Здоров’ю ціни немає
Гроші втратив – нічого не втратив, здоров’я втратив – все втратив.
Здоров’я дорожче грошей. Здоров будеш – і грошей добудеш.
Від здоров’я не лікуються.
Доки здоров’я служить, то людина не тужить.
Здоров’я маємо — не дбаємо, а погубивши — плачемо.
Було б здоров’я, а все інше наживемо.
У кого що болить, той про те й гомонить.
Хворому і мед гіркий.

Приказки та прислів’я про здоров’я

Хвороба людину не красить.
В здоровому тілі — здоровий дух.
Свою болячку чужим здоров’ям не лікують.
Хворий не радий і золотому ліжку.
Весела думка — половина здоров’я.
Здоров’я мати – вік біди не знати.
Здоров’я нівроку, аби не муляло збоку.
Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.
Доки здоров’я служить, то чоловік не тужить.
До старості баба на базар ходила, а здоров’я так і не купила.
Здоров’я не купиш, хвороби не продаси.
Здоровий не знає, який він багатий.
Здоров’я всьому голова.
Немає друга вірнішого за здоров’я.
Добре здоровому вчити хворого.
Гроші й одежу бережуть, коли вони є, а здоров’я – коли немає.
В дім, куди не заглядає сонце, загляне лікар.
Рухайся більше, проживеш довше.
Найбільше багатство — здоров’я.
Затхле повітря і брудна вода — для здоров’я біда.
Здоров’я не купиш — його розум дарує.
І старим і молодим шкідливий тютюновий дим.
Хто праці не боїться, того хвороба сторониться.
Недосипаєш — здоров’я втрачаєш.
Від переїдання люди помирають частіше, ніж від голоду.
Після обіду полеж, після вечері походи.
Жалісливий лікар погіршує страждання.
У ворожки лікуватись – без здоров’я зостатись.
У бруді жити — хвороб нажити.
Людина старіє, хвороба молодшає.
Гірким лікують, солодким калічать.
Сто хвороб починаються з застуди.
Не поспішай вмирати, ще належишся.
Були б кістки, а м’ясо наросте.
Ранок зустрічай зарядкою, вечір проводжай прогулянкою.
Хороші ліки гіркі на смак.
Вечірні прогулянки корисні, вони оберігаєть від хвороби.

Немає коментарів:

Дописати коментар